divendres, 11 de març del 2011

Pedres treballades



Sèrie: Pedres treballades.
Cap a l'any 1995 vaig iniciar la Sèrie "Pedres treballades" i des de llavors la continuo,  en les pedres puc llegir i imaginar mil coses, les seves textures, els colors, la duresa, la història que deixen que s'escoli per les seves esquerdes,  pels seus porus... el pas del temps.  Les pedres són ermes, però generoses i deixen que els líquens, les petites llevors, les molses...  hi visquin i els encomanin  vida.

Sèrie: Pedres treballades.

M'atrauen les pedres tan aquelles que aparentment no han estat treballades,dic aparentment perquè en realitat l'aigua, el vent, el sol...l'erossió les han anat transformant lentament, doncs m'agraden tan aquestes com les que sí que han estat treballades intencionadament, capitells, graons, arcades, piques...
Pedres que han format part d'algun tot i no sé ben bé quin tot, per això em fascinen i no faig res més que inventar-ne, recrear-ne i mentres imagino de quin giny podien formar part, de quin edifici, potser d'un molí, d'una urna, d'un sarcòfag, d'un altar...

Sèrie: Pedres treballades.

Sèrie: Pedres treballades.
Dimecres vaig visitar la Montse Olivé, (M. Balletbó quan pinta), condueix un programa de cultura a la Ràdio del Vendrell i és l'ànima del projecte Salmaldon. Feia molt  que li devia la visita i finalment va arribar el dia.
Fa ja temps em va dir que pels anys 90 havia pintat un quadre que li havia inspirat la meva obra en una exposició que havia visitat, jo no l'havia vist mai, però el vaig reconèixer al moment quan el vaig tenir al davant.


Oli, pedra, M. Balletbó

Les textures, els colors, la composició se'm va fer molt propera,  les obres que l'havien motivat a pintar el quadre pertanyien a la sèrie "Pedres treballades".

detall

Actualment el seu tema preferit és el mar, el mar plàcid i el mar embravit, sempre el mar....blau ultramar, blau cobalt, blau pastel, blau turquesa, blau indi, blau cian....


detall

Em va regalar un dels seus quadres, un que porta per títol "Oxigena't" em va comentar que a ella li agrada submergir-se en l'aigua i aguantar tan com pot la respiració i que li agrada fer-ho sobretot allà on les onades es trenqen i s'omple tot  d'escuma blanca, volia pintar un tros d'aquest mar ple d'energia i moviment on un facilment s'oxigena.

Oxigena't. oli M. Balletbò


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada