dimecres, 1 de juny del 2011

Caldrà reflexionar sobre Cerco



Diumenge passat va cloure la Fira Internacional de ceràmica Cerco, a Saragossa, en la seva onzena edició.
La qualitat de les obres presentades era molt superior a la de les darreres edicions, però l'afluència de públic no va ser l'esperada.
Una Fira té una finalitat i és la de donar sortida comercial a l'obra ,  fer  promoció del nous artistes i paral.lelament es pot considerar que és un punt de trobada de gent del món de l'art, de contactes... però la finalitat encara que a llarg termini  és la comercial, els artistes volem guanyar-nos la vida amb la nostra activitat i per molt que es mostri obra d'alt nivell si no hi ha públic per veurer-la, apreciar-la i comprar-la, la fira no compleix la seva finalitat.


Visatant les fires de l'estil de Cerco, es poden conèixer les tendències de l'art contemporani i en aquest cas de la ceràmica.


Des de l'obra colorida de Toño Pérez

          

 a la de Joan Ortí, Míriam Jiménez o Xavier Montsalvatge.


La instal.lació de l'Escola de Màlaga o la de Ramon Fort


titolada  "Crisis, what crisis "





               


L'obra delicada, sensible i de perfecta execució de Jordi Marcet i Rosa Vila-Abadal et fa sentir peixet lluent que s'endú el corrent o fulla d'olivera saccejada pel vent...

                      




La sensibilitat de Marta Danés es fa evident en tota la seva  obra ja sigui en les "capses" en "els paquets" o en les "cases" i  en els comentaris que les acompanyen.



                                                        

Els personatges de Suso Dobao sembla que  observin i jutgin  l'espectador i comentin entre ells.




    


Del fum, del foc, del fang  i les mans de Miguel Molet en surten formes vegetals, arborescents, florals... 


La "Pell de mar" de Yukiko Murata el blanc intens de la porcellana, la transparència del vidre, els cercles concèntrics que una pedreta forma en la pell de l'aigua...la subtilitat ...


                           

La força i plenitut de les urnes de Madola i els lleugers  coixins de porcellana on reposa l'or preuat, de Maria Bofill.

                                
La crisàlida  gegant de Hisae Yanase...


les paraules d'Antonio González 


i moltes i moltes obres més, d'Alberto Hernández, Joaquim Espuny, Cristina Guzmán Traver, Fernando Malo, Enric Mestre, Eulàlia Oliver i Glòria Ferrer, Sara Biassu, Camil.la Pérez Salvà, Lourdes Riera, Toni Soriano, Joaquin Vidal,Yanka Mikhailova, Col.lectiu La Pasta, Escola Llotja de Barcelona .... 


4 comentaris:

  1. M'hagués agradat anar-hi... i m'ha agradat poder veure almenys aquest petit resum en imatges, gràcies!!

    ResponElimina
  2. Excel·lent crònica de CERCO! han estat uns dies intensos, on l’art i les relacions humanes han sigut les protagonistes.

    ResponElimina
  3. Quina pena no poder "estar a totes". Gràcies pel tast.

    ResponElimina